We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Bestelstatus
Pirelli
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Pirelli

Pirelli Winter SottoZero 3 255/40 R20 101W XL AO

Pirelli

Pirelli Winter SottoZero 3 255/40 R20 101W XL AO

Pirelli - Italiaanse bandenproducent, kwaliteitsproduct voor het hoge prijssegment.

Bandenmaat
255/40 R20 101W XL AO 
Voorraadstatus:
beschikbaar
Banden:
WinterbandenWi
M+S keurmerk
met het sneeuwvloksymbool
Snelheidsindex:
W: Goedgekeurd tot 270 km/h
EAN:
8019227312386
Artikelnummer:
R-365482
EU Bandenlabel:
Klantbeoordelingen:
(8)
EU
European Production
Voor vragen of opmerkingen neem a.u.b. contact met ons op via reifen-outlet​@delti.com
Adviesprijs*   513,00 €
292,54
+ 2,86 € Ecotax = 295,40 €
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

De beste winterprestaties in alle winterse weersomstandigheden.

Directioneel loopvlakprofiel in de vorm van een dubbele pijl: meer tractie in sneeuw. Bredere groeven: uitstekend wendbaar op een nat wegdek en goede remprestaties. 3d-lamellentechnologie: beter wendbaar op een droog wegdek, kortere remafstand. Gefunctionaliseerde compound: uitstekende grip in alle winterse weersomstandigheden.

De nieuwe banden zijn Pirelli Winter Sottozero 3 Ultra High Performance-band bestemd voor auto's in het premium segment. Zorgt voor zeer hoge prestaties op natte en besneeuwde wegen - Pirelli Research Laboratories hebben een innovatieve verbinding ontwikkeld dankzij de rol van polymeren om de mechanische eigenschappen, thermische en dynamische toestand te verbeteren. Pirelli Winter Sottozero waren in de 3 zwaarste omstandigheden in Italië, Oostenrijk, Zweden, Finland en Nieuw-Zeeland, nieuwe banden waren getest in strikte inachtneming van hoge kwaliteitsnormen van Pirelli veiligheid, de kilometerstand en de ingestelde prestaties.

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

Winter Sottozero 3 tyre review

Gemiddelde uit 343 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 8.324
19.07.2022 van Dirk Jan van Lente
Fantastische winterbanden met veel grip op nat wegdek en in de sneeuw. Ook op hoge snelheid heel voorspelbaar en stabiel door stevige wangen. Winterbanden willen nog wel eens wat zweverig aanvoelen als je harder gaat rijden maar dat hebben deze SottoZero's helemaal niet. Ik ben er erg gelukkig mee
12.03.2022 van Jacek
Zeer goede winterbanden, ik heb uitgeprobeerd mať 205/55/16,in plaats 195/55/16,. Bij de bochten voel je wel gedrag (scherpe bochten),ik denk dat 195/55/16,wordt meer direct maar in de sneeuw weer de grote mať is better,comfortabel, rol ook better
Bekijk meer beoordelingen
Merk Pirelli
Model Winter SottoZero 3
Dimension 255/40 R20 101W XL AO
Band breedte 255
Band Profiel 40
Construction type R
Bandenmaat 20
Banden load index 101
Snelheidsindex (W)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.