We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Bestelstatus
Michelin
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Michelin

Michelin Pilot Sport A/S Plus 285/40 R19 103V, N1

Michelin

Michelin Pilot Sport A/S Plus 285/40 R19 103V, N1

Michelin - Bandenfabrikant uit Frankrijk, bekend om zijn poppetje:

Bandenmaat
285/40 R19 103V, N1 
Voorraadstatus:
Beperkte voorraad
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheidsindex:
V: Goedgekeurd tot 240 km/h
EAN:
3528702653692
Artikelnummer:
R-248467
EU Bandenlabel:
DEX:
EU
European Production
Voor vragen of opmerkingen neem a.u.b. contact met ons op via reifen-outlet​@delti.com
Adviesprijs*   565,50 €
375,18
+ 4,55 € Eco taxe = 379,73 €
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Technische specificaties
  • Over Michelin

De Pilot Sport A / S Plus is de Ultra High Performance all seizoen banden lid van Pilot Michelin familie van laag profiel, high-speed banden die de evolutie van de Pilot Sport A / S. vertegenwoordigt Ontwikkeld voor de bestuurders van sportwagens, sportieve coupes en prestaties sedans, de Pilot Sport A / S Plus is ontworpen om verbeterde prestaties onder alle weersomstandigheden, grip op nat wegdek en de slijtage te combineren, samen met het hele jaar door grip, ook in lichte sneeuw. De Pilot Sport A / S Plus-functies van Michelin TriFusion Compound dat schimmels drie verschillende loopvlakcompounds side-by-side met de precieze mogelijkheden van Michelin 'C3M' band productieproces. De rubbersamenstelling van het loopvlak in beide schouders verbetert droge omstandigheden, de verbinding gebruikt tussen de schouders en centrale rib bevordert nat, sneeuw en koud weer tractie, terwijl de verbinding gebruikt in de centrale rib bevordert tractie op nat wegdek. Deze drie verbindingen worden gegoten in een richtingsgebonden profiel (gedeeld met Pilot Sport A / S banden) die een continue rondgaande centrale rib biedt (om communicatieve weg te voelen en minder lawaai op droge wegen), hoge hoek richtinggebonden profiel blokken (te sturen scherpen respons en wegligging in droge omstandigheden), samen met omtrek en hoge hoek laterale groeven (om aquaplaning te weerstaan en te verbeteren tractie op nat wegdek). De band interne structuur bestaat uit twee hoge treksterkte, lichtgewicht staalkoord riemen onder het loopvlak, versterkt met Michelin 'Filament At Zero' (FAZ) technologie die spiraalvormig een individueel onderdeel van polyamide wraps over de gehele loopvlak (vergelijkbaar met de manier vislijn gewikkeld op een visserij-reel) om slijtage en het rijcomfort te verhogen, terwijl het verstrekken van hoge snelheid duurzaamheid en voorspelbaar weggedrag.

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

Merk Michelin
Model Pilot Sport A/S Plus
Dimension 285/40 R19 103V, N1
Band breedte 285
Band Profiel 40
Construction type R
Bandenmaat 19
Banden load index 103
Snelheidsindex (V)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee

Michelin – wij brengen u verder.

De visie van onze oprichters, Edouard en André Michelin, heeft de ontwikkeling van het merk MICHELIN voor meer dan 125 jaar geleid: rijden zo eenvoudig, veilig en comfortabel mogelijk maken - eerst met innovatieve banden en wielen, gevolgd door wegenkaarten, reisgidsen, en de bijdragen voor de verbetering van de verkeersinfrastructuur. Daarmee samen hangt een sterke betrokkenheid bij het milieu, omdat de moderne mobiliteit duurzaam en niet schadelijk voor het milieu moet zijn.

Elk jaar produceert de Michelin Group meer dan 178 miljoen banden in 68 fabrieken in 17 landen, en er zijn verkoopnetwerken in meer dan 170 landen. Het productaanbod is groot: van fiets, personenauto, vrachtwagen, motor, en tractorbanden, tot banden voor grondverzetmachines van 5 ton. Michelin biedt werk aan 111.700 mensen wereldwijd en is eigenaar van een van de oudste, meest bekende handelsmerken in de wereld - de legendarische Michelin Man.

Gerichte ontwikkeling: MICHELIN Total Performance

Bij de ontwikkeling van nieuwe producten streeft Michelin trouw naar het concept van "MICHELIN Total Performance", waarbij ze vasthouden aan de strikte standaard van het steeds samenbrengen van een aantal prestatiekenmerken in een band, om optimale resultaten te bereiken. We volgen deze filosofie niet alleen bij de ontwikkeling van onze standaardproducten, maar ook in de autosport. Tal van technische innovaties helpen om de lasten voor het milieu, bestuurders en bedrijven te verlichten. Verborgen uit het zicht van de bandbehuizing, loopvlakontwerpen, en rubber verbindingen, tonen Michelinbanden hun gehele levensduur hun volledige potentie: ze bieden een uitstekende grip, lange levensduur en een lager brandstofverbruik dankzij hun lage rolweerstand.

Om beter te begrijpen met welke omstandigheden banden te maken krijgen bij het dagelijks gebruik, is Michelin in de zomer van 2014 begonnen met een uniek onderzoeksproject - the Road Usage Lab. Voertuigen van 3.000 chauffeurs in Europa zijn uitgerust met speciale meetapparatuur om gegevens over het gebruik van de banden vast te leggen. Deze belangrijke bevindingen worden toegepast bij de ontwikkeling van toekomstige bandenmodellen, waardoor ze beter aan de behoeften van daadwerkelijke bestuurders voldoen

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.