Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Dunlop
Wij leveren alleen de band. Als er een velg wordt getoond op de foto is dat alleen als voorbeeld gebruikt.
Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT 225/40 ZR19 93Y XL

Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT 225/40 ZR19 93Y XL

Dunlop - Bandenfabrikant uit Japan. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
225/40 ZR19 93Y XL 
Voorraadstatus:
beschikbaar
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheidsindex:
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN:
4038526024923
Artikelnummer:
R-403644
EU Bandenlabel:
DEX:
Klantbeoordelingen:
(59)
Voor vragen of opmerkingen neem a.u.b. contact met ons op via reifen-outlet​@delti.com
Adviesprijs*   234,50 €
150,94
+ 2,86 € Ecotax = 153,80 €
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

Grip en remprestaties die voortkomen uit de motorsport zorgen voor een dynamische rijervaring.

  • Uitzonderlijke grip op nat en droog wegdek
  • Verbeterde controle in bochte
  • Kortere remweg bij hoge snelheden
  • Brandstofzuinig profiel

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Adaptieve rubbersamenstelling. Een compoundtechnologie die gebruikmaakt van polymeren uit de motorsport om zich aan te passen aan de textuur van het wegdek. Dankzij het verbeterde contact op microniveau is het algehele wegcontact van de banden beter.VoordelenSuperieure grip en remprestaties Richtinggebonden profielontwerp. Het richtinggebonden profielontwerp, dat het water tussen de groeven drukt, is ontworpen voor autoritten als het koud en nat is. Water wordt snel van het bandoppervlak afgevoerd, waardoor aquaplaning.Voordelen Verlaagd risico op aquaplaning.

Silica-Plus rubbersamenstelling. Een rubbersamenstelling uit de motorsport die een hoge mate van grip levert, met name op natte wegen en bij lage temperaturen. Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; hoge grip in natte en koude omstandigheden; weinig slijtage.

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.

Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.

Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.

Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.

Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.

Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.

Sport Maxx RT tyre review

Gemiddelde uit 1.815 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 10.480
12.07.2020 van Jerry
Goede banden voor een redelijke prijs. Helaas zijn de banden aan de voorzijde van de Nissan qashqai gemonteerd. Hier slijten ze wel hard. Dit komt door de auto zelf
12.11.2018 van F. Kempers
Erg fijne en soepele band zeer goed bij afritten van autosnelwegen. Zeer koersvast in de bocht en zeer goede grip bij stevig optrekken.
18.09.2018 van Eddy Vangramberen
Sportieve rijder (in bochten)
01.01.2016 van Max van den Ouweelen
Op grond van eerdere testrapporten deze banden aangeschaft en geen moment spijt hiervan.
Bekijk meer beoordelingen
Merk Dunlop
Model Sport Maxx RT
Dimension 225/40 ZR19 93Y XL
Band breedte 225
Band Profiel 40
Construction type ZR
Bandenmaat 19
Banden load index 93
Snelheidsindex (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.