We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Bestelstatus
Dunlop
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Dunlop

Dunlop SP Sport 01 225/45 R18 95W XL

Dunlop

Dunlop SP Sport 01 225/45 R18 95W XL

Dunlop - Bandenfabrikant uit Japan. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
225/45 R18 95W XL 
Voorraadstatus:
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheidsindex:
W: Goedgekeurd tot 270 km/h
EAN:
4038526261786
Artikelnummer:
R-153554
EU Bandenlabel:
DEX:
Klantbeoordelingen:
(65)
Voor vragen of opmerkingen neem a.u.b. contact met ons op via reifen-outlet​@delti.com
op dit moment is dit product niet op voorraad
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

Een veelzijdige band voor voertuigen uit de middenklasse en het luxesegment

  • Superieure prestaties in allerlei omstandigheden
  • Goede handling bij hoge snelheid
  • Betere grip op nat wegdek
  • Stille, comfortabele rit

Superieure prestaties in allerlei omstandigheden. De SP Sport 01 combineert drie belangrijke prestatie-eigenschappen in één innovatieve band. Het asymmetrische profiel heeft drie duidelijke zones die voor een ideale balans tussen sportieve handling, een hoge weerstand tegen aquaplaning en soepel rijcomfort zorgen.

Goede handling bij hoge snelheid. Ervaar een vlotte en stabiele rijervaring op snelwegen. De band is vormvast bij hoge snelheden voor nauwkeurige controle in bochten. Het asymmetrische profielpatroon verbetert de stabiliteit op rechte wegen en in bochten.

Betere grip op nat wegdek. De volledige silica rubbersamenstelling zorgt voor zeer goede grip en rem kracht in natte en droge omstandigheden. Speciale blokken in het profiel voeren het water snel af bij zware regenval.

Stille, comfortabele rit. Geniet van een stillere rit dankzij een blokontwerp dat irritante frequenties uitfiltert. Het loopvlak is geoptimaliseerd voor een gelijkmatige slijtage, meer comfort en een langere levensduur van de banden.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

SP SPORT 01 tyre review

Gemiddelde uit 1.393 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 15.943
07.10.2015 van Jan Beenackers
Ben tot nu toe zeer tevreden. Als mijn achterbanden aan vervanging te zijn zal ik dezelfde banden kopen tenzij het prijsverschil met Michelin erg groot is.
23.09.2012 van Jan Smit
Het is een prima band,eigen lijk niets op aan te merken. Ervaringen met de winter heb ik niet daar ik dan met winterbanden rijdt.
09.09.2012 van Hr. B.Rossy
Een goede band m.b.t. rijeigenschappen en comfort.
26.06.2012 van jan jansen
een perfecte band
Bekijk meer beoordelingen
Merk Dunlop
Model SP Sport 01
Dimension 225/45 R18 95W XL
Band breedte 225
Band Profiel 45
Construction type R
Bandenmaat 18
Banden load index 95
Snelheidsindex (W)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.